دانلود جدیدترین کتاب‌های آموزش طراحی مانگا

مانگا (Manga) کمیک یا رمان گرافیکی است که از ژاپن نشات گرفته‌. مشخصه اصلی مانگاها، شخصیت‌های کارتونی هستند که اغلب، ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را از دیگر شخصیت‌ها متمایز می‌کند؛ مانند اغراق بیش از حد در اندام‌های بدن به‌طوری‌که در اغلب آن‌ها چشم‌های بزرگ به‌همراه دهان و بینی کوچک مشاهده می‌شود و همچنین معمولاً دارای موهایی با رنگ‌های خاص هستند.

در ژاپن مردم در هر سنی مانگا می‌خوانند که شامل آثاری در طیف گسترده‌ای از ژانرها است: اکشن، ماجراجویی، کسب و کار و تجارت، کمدی، کارآگاهی، درام، تاریخی، ترسناک، معمایی، عاشقانه، علمی–تخیلی و فانتزی، ادبیات اروتیک (هنتای), ورزشی و بازی‌ها و غیره. بسیاری از مانگاها به زبان‌های دیگر ترجمه می‌شوند. از دهه ۱۹۵۰، مانگا به بخش فزاینده ای از صنعت نشر ژاپن تبدیل شده‌است به‌طوری‌که تا سال ۱۹۹۵ به ازای هر ژاپنی ۱۵ شماره در سال فروش رفت. همچنین مانگا مخاطبان قابل توجهی در سراسر جهان دارد. در سال ۲۰۰۸، در ایالات متحده و کانادا، ارزش بازار مانگا ۱۷۵ میلیون دلار ارزیابی شد. مانگا در سال ۲۰۰۵ نمایندگی ۳۸٪ از بازار کمیک فرانسه را بر عهده داشت. در اروپا و خاورمیانه ارزش این بازار در سال ۲۰۱۲، ۲۵۰ میلیون دلار بود.

تفاوت‌های مانگا و مانهوا

نخستین مانگاها در قرن ۱۲ و ۱۳ به چاپ رسید و اولین کمیک محبوب آسیایی شناخته شد. مانگاها در طول تاریخ به محبوبیت بالایی رسیدند به طوری که سربازان ژاپنی برای دوره خدمت خود تعدادی از این مانگاها را با خود می‌بردند. کم کم این محبوبیت به کره جنوبی نیز رسید و خواندن مانگا در کره جنوبی رواج یافت و باعث منتشر شدن اولین مانهوای کره‌ای (Manhwa) در قرن بیستم شد. مانهواها در دهه گذشته به صورت مجازی و بیش‌تر به صورت کتاب الکترونیکی ارائه می‌شدند اما اکنون نسخه چاپی نیز منتشر می‌شود. دومین کمیک معروف آسیایی پس از مانگا، مانهوا شناخته می‌شود. به طور کلی نسخه رنگی و کره‌ای مانگا، مانهوا است. البته گاهی مانهوای سیاه و سفید یا مانگای رنگی نیز چاپ می‌شود. در نتیجه اصلی‌ترین تفاوت مانگا و مانهوا، کشور منتشرکننده است.

تفاوت مانگا و انیمه

مانگاها در ابتدا فقط در مجله‌ها چاپ می شدند به طور کلی به ازای هر شماره مجله یک مانگا نیز منتشر می‌شد. اگر مانگایی به محبویت کافی برسد به انیمه (Anime) تبدیل می‌شود. انیمه و مانگا هر دو مربوط به دنیای طنز و کمیک هستند اما تفاوت‌هایی دارند:

  • مانگاها کارتون‌های چاپی هستند که روی کاغذ منتشر می‌شوند اما انیمه مانگا کارتون‌های متحرک هستند.
  • پوشش در مانگا با انیمه بسیار متفاوت است در مانگا برهنگی و پوشش آزادتری مشاهده می‌شود.
  • برای ارائه مانگا دو نفر کافیست (مانگا و ویرایشگر) اما برای خلق انیمه تعداد زیادی از افراد در استودیوی انیمیشن مانگا درگیر می‌شوند.
  • مانگا برای هر رده سنی ارائه می‌شود.
  • انیمه مانگا را باید تماشا کرد ولی مانگا را باید خواند.

انیمه‌ها فیلم‌های کارتونی رنگارنگی هستند که اکثرا از روی مانگاها و در ژانرها و سبک‌های متنوع ساخته می‌شوند.

ده مانگای پرفروش تمام زمان‌ها

۱. مانگای One Piece اثر Eiichiro Oda نشر Shueisha که از سال ۱۹۹۷ تا کنون، ۱۰۴ جلد آن منتشر شده است. (516.6 میلیون دلار)

۲. مانگای Golgo 13 اثر Takao Saito نشر Shogakukan که از سال ۱۹۶۸ تا کنون، ۲۰۷ جلد آن منتشر شده است. (300 میلیون دلار)

۳. مانگای Case Closed / Detective Conan اثر Gosho Aoyama نشر Shogakukan که از سال ۱۹۹۴ تا کنون، ۱۰۲ جلد آن منتشر شده است. (270 میلیون دلار)

۴. مانگای Dragon Ball اثر Akira Toriyama نشر Shueisha که از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۵، ۴۲ جلد آن منتشر شده است. (260 میلیون دلار)

۵. مانگای Doraemon اثر Fujiko F. Fujio نشر Shogakukan که از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۶، ۴۵ جلد آن منتشر شده است. (250 میلیون دلار)

۶. مانگای Naruto اثر Masashi Kishimoto نشر Shueisha که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴، ۷۲ جلد آن منتشر شده است. (250 میلیون دلار)

۷. مانگای Slam Dunk اثر Takehiko Inoue نشر Shueisha که از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶، ۳۱ جلد آن منتشر شده است. (170 میلیون دلار)

۸. مانگای KochiKame: Tokyo Beat Cops اثر Osamu Akimoto نشر Shueisha که از سال ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۶، ۲۰۱ جلد آن منتشر شده است. (156.5 میلیون دلار)

۹. مانگای Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba اثر Koyoharu Gotouge نشر Shueisha که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، ۲۳ جلد آن منتشر شده است. (150 میلیون دلار)

۱۰. مانگای Oishinbo اثرTetsu Kariya و Akira Hanasaki نشرShogakukan که از سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۱۴، ۱۱۱ جلد آن منتشر شده است. (135 میلیون دلار)

معرفی جدیدترین کتب آموزش ترسیم مانگا و انیمه به‌همراه لینک دانلود

در ادامه چند کتاب جدید آموزشی برای طراحی و ترسیم مانگا و انیمه معرفی می‌شود. این کتاب‌ها به‌صورت مرحله به مرحله و تصویری به شما آموزش می‌دهند که چگونه شروع کنید و اثر نهایی را خلق کنید. برای دانلود هر کدام از کتاب‌ها، روی آن کلیک فرمایید.

معرفی جدیدترین مانگاهای ژاپنی به‌همراه لینک دانلود

اگر به کتاب مانگا، انیمه یا مانهوای خاصی علاقه دارید که در لیست دانلود بالا نیست، می‌توانید عنوان و شماره جلد آن را زیر این پست کامنت بگذارید تا تهیه شود.

کتابتو پیدا نکردی؟ تو کامنتا مشخصاتشو بذار تا برات پیداش کنیم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *