ویرایش گرامری و فرمت مقاله و پیشنهاد ژورنال

اگر در هر مرحله از نگارش و ارسال مقاله (manuscript Submission) نیاز به کمک دارید، جمعی از فارغ‌التحصیلان دکتری دانشگاه شریف در کنار شما هستند.

معمولاً هر مقاله‌ای برای پذیرش (acceptance) از دو جنبه باید قوی باشد؛ اول جنبه علمی است یعنی نتایج و تحلیل آن‌ها باید قابل قبول باشد، دوم شکل و شمایل مقاله است که اهمیت زیادی دارد. این گروه از دانش‌آموختگان شریف به جنبه دوم مقاله شما خواهند پرداخت و از لحظه شروع نوشتن مقاله تا لحظه پذیرش آن در کنار شما خواهند بود و مشاوره‌های لازم را در اختیار قرار می‌دهند.

فرقی ندارد شما از چه رشته‌ای هستید و در چه زمینه‌ای کار کرده‌اید، فرمت مقاله شما با ما! لطفاً برای مشاوره بهتر و اطلاع از هزینه‌ها، با پشتیبانی تارنمای گیزپر تماس حاصل فرمایید. بی‌صبرانه منتظر تماس شما هستیم.

ویرایش گرامری و فنی

معمولاً اگر سطح زبان مقاله پایین باشد، دبیر مجله قبل از ارسال مقاله به داوران، آن را رد می‌کند. ما تمام متن مانسکریپت (manuscript) شما را بازبینی و ویرایش خواهیم کرد تا گویا و اصولی باشد و اصطلاحاً زبان انگلیسی آن به نیتیو (native) نزدیک شود. توصیه‌های لازم در مورد پاراگراف‌بندی به‌خصوص در بخش مقدمه مقاله ارائه خواهد شد. چکیده و بخش نتیجه‌گیری زیر ذره‌بین قرار خواهد گرفت.

در صورتی که کامنت داوران را دریافت کرده‌اید، ما کمک می‌کنیم تا بهترین جواب را ارائه کنید.

فرمت شکل‌ها و جداول

ما کمک خواهیم کرد کیفیت شکل‌ها به حد قابل قبول برای انتشار در مجلات بین‌المللی برسد. شکل‌ها و جداول برای یک مقاله مانند ویترین برای یک مغازه هستند، پس حساسیت بسیار زیادی روی آن‌ها وجود دارد. عنوان یا کپشن (caption) جداول و شکل‌ها باید درست انتخاب شود و اهمیت زیاد دارند.

فرمت مقاله

منظور از فرمت مقاله تمام جزئیاتی است که از یک ژورنال به ژورنال دیگر تغییر می‌کند. وقتی مقاله شما ریجکت (reject) می‌شود، شما باید آن را برای ارسال به ژورنالی دیگر آماده کنید، که گاه اصلاح فرمت مقاله بسیار ملال‌آور است.

از مهمترین جزئیات فرمت مقاله می‌توان فرمت رفرنس‌ها (مراجع)، طول چکیده، کپشن شکل‌ها و جداول و تعداد شکل‌ها را نام برد. ما دستورالعمل ژورنال هدف شما را مطالعه خواهیم کرد و مقاله شما را به فرمت مطلوب در خواهیم آورد.

پیشنهاد ژورنال برای سابمیت مقاله

اگر مقاله شما ریجکت شده است، نگران نباشید. ما می‌توانیم متناسب با مقاله شما، بهترین ژورنال را برای سابمیت بعدی پیشنهاد کنیم.

دوره نگارش فنی-علمی (پایان‌نامه، مقاله، گزارش)

آماده کردن یک مقاله برای انتشار در مجلات علمیِ معتبر کار آسانی نیست. دانشجویان و محققین هیچ‌وقت زحماتی را که برای انتشار اولین مقالات خود متحمل شده‌اند فراموش نمی‌کنند و حتی ممکن است خود را بابت اشتباهاتی که در مقالات سابق داشته‌اند، مسخره کنند. اگر شما نیز در حال نوشتن اولین مقالات خود هستید، گروه تدریس قرن پانزدهم به جای ماهی، به شما آموزش ماهی‌گیری می‌دهد.

در دوره نگارش فنی-علمی، جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان مقطع دکتری دانشگاه صنعتی شریف از لحظه شروع جمع‌آوری داده تا لحظه اکسپت مانسکریپت، اصلاح پروف و اشتراک‌گذاری نسخه نهایی مقاله در کنار شما هستند تا علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند انتشار مقاله، یک دوره کاملاً عملی نگارش فنی-علمی را بگذارنید.

لطفاً برای مشاوره بهتر و اطلاع از هزینه‌ها، با مدیر تارنمای گیزپر تماس حاصل فرمایید. بی‌صبرانه منتظر تماس شما هستیم.

سؤالات رایج

مقالم ریجکت شد، چکار کنم؟ مقالمو کجا بفرستم؟ فرمت مقالم باید تغییر کنه! برای رفرنسای مقاله از چه نرم افزاری استفاده کنم؟ الزویر بهتره یا وایلی یا اشپرینگر؟ از ایمپکت بالا شروع کنم؟ بفرستم به ایمپکت پایین‌تر؟ مقالم دائم ریجکت میشه! برای چاپ مقاله عجله دارم! برای دفاع باید دو تا مقاله چاپ کنم؟ جایی هست که مقاله نوشتن رو آموزش بدن؟ شما چجوری اینقد مقاله چاپ میکنین؟

کجا زبان مقاله رو ویرایش میکنن؟ ادیتور گیر داده به زبان! کسی هست تو جواب دادن به کامنتای داورا کمکم کنه؟ چجوری تو الزویر اکانت بسازم؟ کارسپاند مقاله رو کی بزنم؟ کلیدواژه چی انتخاب کنم؟ کیورد چی بزنم؟ چکیده چند خط باشه؟ ابسترکت چند کلمه باشه؟ کیفیت شکلام پایینه! افیلیشن یعنی چی؟ کاور لتر چجوری بنویسم؟ تو کاور لتر چی بنویسم؟ پروف مقاله رو چجوری اصلاح کنم؟ فرمای الزویر رو چجوری پر کنم؟

مقالم بعد از کلی ریجکت اکسپت شد! مقالم رفت برای داوری! امروز کامنتای داورا رو گرفتم. زبان مقالمو زیر و رو کردند، مرسی! اگه شما نبودین مقالم چاپ نمیشد! از مؤسسه شما ممنونم که تو چاپ مقاله اینقد کمکم کردند! مقالم اکسپ شده یه سری فرم فرستادند پر کنم برای رنگ و تعداد چاپ و…!

کتابتو پیدا نکردی؟ تو کامنتا مشخصاتشو بذار تا برات پیداش کنیم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *